Dlaczego nie naprawiać belki u mechanika?
Naprawa tylnej belki lub regeneracja belki skrętnej to nie spacerek po parku. Nie chodzi o to, aby tylko wymienić stare części na nowe – to cały proces oceny zniszczeń, uszkodzeń, doboru części i ich fachowy montaż, a także odpowiednie zabezpieczenie belki przed korozją. I na każdym etapie tego procesu należy to zrobić prawidłowo.
Dlatego do wykonywania napraw tylnej belki potrzeba fachowej wiedzy i odpowiedniego sprzętu – specjalizacji, której nie mają standardowi mechanicy samochodowi. Oto kilka powodów, aby nie zlecać regeneracji tylnej belki osiedlowemu mechanikowi.
1. Mechanik samochodowy nie posiada wiedzy w temacie budowy i zasady działania belki skrętnej, dlatego jeśli zlecicie Państwo naprawę mechanikowi to będzie uczył się naprawy regeneracji tylnej belki na Państwa samochodzie.
2. Mechanik musi mieć dość szeroką, a przez to ogólną wiedzę na temat mechaniki pojazdowej, aby mógł naprawiać samochody różnych marek i mieć do czynienia z różnorakimi rozwiązaniami technicznymi. Ten brak specjalizacji powoduje brak wprawy w naprawach konkretnych typów zawieszenia, jak np. tylna belka skrętna w samochodach Citroen / Peugeot.
3. Mechanik nie posiada specjalistycznych ściągaczy, siłowników, maszyn do naprawy wahaczy i wszelkich innych przyrządów, które gwarantują prawidłową oraz bezpieczną naprawę belki tylnej.
4. Mechanik, który będzie uczył się tematu na Państwa samochodzie nie pozwoli, aby Państwo byli świadkami naprawy własnej belki. Nie będzie można popatrzeć „fachowcowi” na ręce.
5. Mechanik nie da Państwu pisemnej gwarancji na minimum 70.000 czy 100.000km lecz miesiąc, rok do dwóch kiedy zrobicie ok 10-15.000km. Kolejna naprawa czai się w ukryciu. Nie warto !
Rzetelny mechanik, który naprawia Państwa samochód w przypadku regeneracji tylnej belki skrętnej powinien poinformować o tym, że to specjalistyczna naprawa i że najlepiej, jeśli Państwo udadzą się do specjalistycznego warsztatu, która takie naprawy wykonuje na co dzień. To żaden wstyd poinformować klienta, że kompetencje mechanika w pewnym momencie się kończą. Tak będzie lepiej dla Państwa i Państwa mechanika.