Mianem tylnej belki określa się tylną belkę skrętną zawieszenia stosowaną w samochodach marki Peugeot i Citroen. Tylna belka to dość skomplikowany układ składający się z kilkunastu elementów takich jak poprzecznica, czopy lewy i prawy, łożyska igiełkowe, wahacze , sprężyny i wiele innych, które wpływają nasz komfort jazdy i bezpieczeństwo.

W pojazdach Citroen  Picasso , AX, Saxo, ZX, Xsara i Berlingo  oraz Peugeot Partner, 106, 206, 306, 405 występuje po kilka różnych wersji zawieszenia tylnego. System ułożyskowania jest uszczelniony  specjalnymi gumowymi uszczelniaczami jakie na wypadek upływającego czasu guma parcieje i traci szczelność nawet na wypadek pracy wahacza cudownie się wyciera. Dlatego nie ma co lekceważyć większym przebiegiem  na polskich drogach jak 100.000km, a jedynie tylne belka Peugeot 206 to maksymalnie 50.000km, bo woda musi wlecieć do belki zacierając ją z miesiąca na miesiąc.

budowa_tylnej_belkibudowa_belki_xsara_zx_306belkatytylnaskretna

Błędem jest wyczekiwanie i nasłuchiwanie efektów, bo koszty się regularnie zwiększają. A jak to mówią lepiej zapobiegać jak leczyć. Czyli na czas wymienić gumowe uszczelniacze. Wielu ludzi myśli, że ich temat nie dotyczy, bo nic nie widać i nie słychać. Jednak korozja ma tendencje do puchnięcia czyli pięknie kasuje wszelki mikro luzy tym usztywniając tylne zawieszenie. Jest to naprawdę specyficzna naprawa jaka przyniesie efekt mając specjalistyczne maszyny i urządzenia do bezpiecznej regeneracji. Sama wymiana części radości nie przyniesie lecz chwilową radość do 5000km. Przy regeneracji trzeba usunąć przyczynę powstawania usterki. Niestety jesteśmy w tym najlepsi czytając tysiące pozytywnych opinii w sieci internetu.

fb_1

Francuskie samochody znane są na całym świecie z wysokiego komfortu jazdy, dobrej trakcji i „miękkiemu zawieszeniu” – za to odpowiada właśnie jest tylna belka. Jak każdy element w samochodzie, również tylna belka podlega zużyciu. Na co dzień przenosi bowiem potężne obciążenia i działa w niekorzystnych warunkach (woda, brud), co odbija się na jej poszczególnych elementach. Dobra wiadomość jest taka, że tylną belkę można fachowo i bezpiecznie zregenerować w naszym warsztacie, uzyskując gwarancję na 100 000 km i jeszcze długo cieszyć się z bezawaryjnej jazdy.

 

Zanim wybierzesz warsztat, który będzie naprawiał i serwisował tylną belkę Twojego Peugeota lub Citroena koniecznie przeczytaj, by nie wpakować się w kolejne kłopoty: